Limhamns Motorklubb
Motocross & Enduro
Om klubben
I Limhamns Motorklubb bedriver vi motorcykelkörning under gemytliga och organiserade former. I klubben finns förare i alla olika kategorier, från nybörjare till förare av högsta SM klass. I grunden är klubben en motocrossklubb kombinerat med enduroverksamhet. Vi har även hyrcross för er yngre som är nyfikna på att prova på, se separat flik. Det arrangeras crosskolor för både stora och små crossförare. Håll utkik på hemsida och på Facebook för diverse evenemang.

Limhamns MK bedriver sin verksamhet på Sturupsbanan. Banan ligger ca 2 mil öster om Malmö, mot Sturups flygplats (se "Hitta hit").

På anläggningen finns fyra banor, en mindre kuperad bana för nybörjare, en knattebana där vi även bereder plats för Fiddykörning, en enduroslinga för den uthållige samt vår stora tävlingsbana. I vårt klubbhus finns omklädningsrum med dusch och bastu. På ovanvåningen finns kontor och samlingsrum samt cafeteria. Vi har även en kiosk i depån som tar emot träningsanmälan och som serverar korv/hamburgare/läsk/kaffe mm. Depån är bland annat utrustad med en tvättanläggning för rengöring av motorcyklarna (egen högtryckstvätt krävs).

För att få köra på banan krävs godkänd hjälm med tandskydd, kraftiga stövlar, handskar, tröja och byxor som skyddar vid omkullkörning, samt ryggplatta. Även axel-, bröst och armbågsskydd rekommenderas. Se även regler kring medlemskap och licens under Öppettider & Tidsschema. MILJÖMATTA är ett måste i vår depå.

Utöver detta måste givetvis motorcykeln vara i god kondition. Ungdomsförare måste ha målsman med vid varje träningstillfälle.

Motocrossbanorna har öppet mellan April och Oktober månad, beroende på väderleken men enduro kör vi året om.

Anläggningen går även att hyra i olika paketlösningar under samma period. Kontakta någon i styrelsen eller skicka ett mail till info@limhamnsmk.se.
Kontakt/Styrelsen

Adress: